Gondolatok a Tűz a hegyormon meséhez
2024. március 27. írta: LélekMozdító

Gondolatok a Tűz a hegyormon meséhez

 

 

szeretet1.jpgTŰZ A HEGYORMON:

Különleges nap volt ez a mai. Tegnap este kiválasztottam a mesét, amit ma mondani szeretnék az osztályban a gyerekeknek, nem is sejtetem milyen kincset találtam. Egyszer elmondtam már, korábban, ma azonban ötször meséltem el.

Mesemondás közben, már ismerősek voltak a helyszínek és a párbeszédek, történések. Valamit tud ez a mese, mert pisszenés sem volt egyes részein, főleg, amikor nem kapta meg a szolga, amiben megállapodtak. Hogy lehet egy vesztes helyzetből kijönni, mi lesz ebből?

Visszafojtott lélegzettel várták a megoldást.

Mit is mond nekem ez mese?

Reggel ép a pénzről olvastam egy könyvet, azon gondolkoztam lehet-e hatalmat, szeretetet, boldogságot vásárolni pénzen.

A mese az elején már válaszol is erre:

„ Volt mindene, amit csak meg lehetett pénzen venni. Hanem sokszor elfogta az unalom, mert torkig volt már minden földi jóval, semmi sem szerzett örömöt neki, nem tudta már kedvét lelni semmiben.”

Unalmában azon gondolkodik, hogy ki lehet-e bírni a metsző hideget, ruha nélkül a Rideg-hegy tetején?

Nekem ez a próba éppen a pénz nyújtotta biztonságról szól. Ki lehet-e bírni az élet megpróbáltatásait, ha nincs a pénz védelme, mely ruhát, házat, ételt biztosít.

Most a nagyböjt végén. A meztelenül álló férfi Jézust juttatja eszembe, aki a hegy tetején a kereszten függött, meztelenül, kiszolgáltatva az emberi metsző hidegségnek, gonoszságnak. Ő végig csinálta, értünk, a szenvedést, hogy ne a halál legyen a vége az életünknek.

Számomra gyakorlati útmutatást ad, ez a történet, mit tegyek, ha kitartanom kell, ha valami nagyon nehéz, ha a körülmények „fagyosak” és nem tudok felmelegedni, és végig akarom vinni, amit elkezdtem. Nekem a tűz a hegyormon Jézus maga, akire nézek és nem hagy magamra.

„Nézd egész éjszaka a tüzemet, le ne hunyd a szemed, s ne hagyd, hogy a sötétség ereje legyőzzön. Nézd a tüzemet, gondolj a lángok melegére, gondolj rám, barátodra, aki élesztgetem a messzi ormon a tüzet. Ha követed tanácsomat, életben maradsz, akármilyen jeges szél korbácsol egész éjjel. „

Milyen csodálatos, hogy ennek a fiúnak van annyi esze, hogy a bölcshöz fordul segítségért, és megkapja a gyakorlati segítséget. Még az igazát is segít bebizonyítani.

Ebben a történetben is, mint a magyar só mesében a király gyakorlatban tanulja meg, mit jelent a só.

A gazdag kereskedő, gyakorlatban tapasztalja meg, hogy az étel illatával nem lehet jól lakni és a távoli tűz sem melegít. Mint ahogy, ha számítógépes játékban jó vagyok, attól még nem tudok sem fát vágni és az életben valaminek a tudásához fizikailag gyakorolni kell,  hogy biztos legyen.. Mint ahogy nem tudom milyen meztelenül a Rideg-hegy ormon kint állni, amíg nem próbáltam. Ki tudok-e tartani azt is a gyakorlat mutatja meg.

Arra hív ez a történet, hogy merjek próbálkozni, induljak bátran, tartsak ki a nehézségekben és figyeljem a tüzet, ne engedjem a gonoszságot győzni magamban.

 

Hol van az én bölcs emberem?

Nekem mi a tűz, mely segít kitartani?

Hogyan tudom gyakorlatra váltani, amit tudok?

Miben segít ez a tudás a hétköznapokban?

 

Kép: Pinterest

süti beállítások módosítása